
To prestiżowy i atrakcyjny zawód dla osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy o mechanizmach funkcjonowania gospodarki i podmiotów rynkowych.
Jeżeli jesteś ciekawy świata i zachodzących w nim zjawisk, dociekliwy i spostrzegawczy, to wiedza ta pozwoli Ci w świadomy sposób poruszać się w biznesie. Ekonomiści są osobami cenionymi na rynku pracy, ponieważ posiadają umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów występujących we współczesnych przedsiębiorstwach.
Absolwent może kontynuować i doskonalić swoje kwalifikacje w ramach studiów na kierunkach: ekonomia, bankowość, finanse i rachunkowość, administracja, zarządzanie, międzynarodowe stosunki gospodarcze, ekonometria, biobiznes itp.
W CZASIE NAUKI…
- będziesz uczestniczył w warsztatach, wykładach prowadzonych w szkole i na uczelni wyższej – Akademia Nauk Stosowanych w Elblągu,
- przygotujesz się do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, nauczysz się obsługi specjalistycznych programów komputerowych
- zdobędziesz wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie: planowania i prowadzenia działalności gospodarczej, obliczania podatków, prowadzenia spraw kadrowo-płacowych, prowadzenia rachunkowości, wykonywania analiz i sporządzania sprawozdań z działalności podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
- odbędziesz praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach i instytucjach związanych z wybranym zawodem.
PRAKTYKI ZAWODOWE w klasie II i III w przedsiębiorstwach i instytucjach związanych z wybranym profilem.
KWALIFIKACJE WYODRĘBNIONE W ZAWODZIE
Absolwent szkoły w zawodzie technik ekonomista jest przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:
- w zakresie kwalifikacji EKA.04. Prowadzenie dokumentacji w jednostce organizacyjnej takich jak:
- stosowanie przepisów prawa w prowadzeniu działalności,
- prowadzenie dokumentacji biurowej i magazynowej,
- prowadzenie dokumentacji procesu sprzedaży,
- gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątku,
- sporządzanie biznesplanu;
- w zakresie kwalifikacji EKA.05. Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych i gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych takich jak:
- prowadzenie rekrutacji i selekcjonowanie kandydatów do pracy,
- sporządzanie dokumentacji kadrowej,
- prowadzenie spraw związanych ze świadczeniami socjalnymi,
- rozliczanie wynagrodzeń i składek pobieranych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
- prowadzenie analizy zatrudnienia i wynagrodzeń,
- prowadzenie ewidencji podatkowych i rozliczeń podatkowych,
- prowadzenie rozliczeń finansowych z kontrahentami i podmiotami rynku finansowego.