Projekt „Elbląg- nasza mała Ojczyzna”

W dniach 15-18 listopada 2022r. uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w wycieczce po elbląskim Starym Mieście.

O zawiłej a zarazem ciekawej historii naszego miasta i zabytkach opowiadała uczniom pani przewodnik.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Muzeum Archeologiczno-Historycznego, gdzie dowiedzieliśmy się m.in. kim byli założyciele Truso, czym się zajmowali zawodowo, jak wyglądało ich życie codzienne i wierzenia. Spojrzeliśmy na Elbląg oczami archeologów. Wystawa „Elbląg. Historia ukryta pod ziemią” ukazuje fragment wykopalisk archeologicznych, którymi do niedawna była cała elbląska starówka.

Następnie ścieżką kościelną dotarliśmy do Katedry św. Mikołaja. Kolejnym punktem był Ratusz Staromiejski, gdzie obejrzeliśmy makietę XVII Elbląga oraz model unikatowych pochylni na Kanale Elbląskim. W Ratuszu mogliśmy zobaczyć szczególny eksponat-Flagę Polski, której imię w 2018 roku przyjęło nasze Technikum.

Spacerem Starym Rynkiem doszliśmy do Bramy Targowej, jedynego pozostałego fragmentu murów obronnych miasta. I tu zakończyła się nasza wycieczka.

Ta plenerowa lekcja historii pozwoliła spojrzeć na nasze miasto z perspektywy turysty i poszerzyła wiedzę o dawnym Elblągu.